Flirta?

av elin

Jag har använt stora delar av den senaste veckan (veckorna?) till att fundera på flirtande. Det finns många problem med flirtande för mig. Dels så vill jag inte värdera, hångel och sex som mer och bättre än tex djupa samtal och att ta en skogspromenad tillsammans. Jag vill inte se det som att mänsklig interaktion har en hierarki där sex är belöningen, bästa bekräftelsen jadajada.

Samtidigt vill jag vara fysisk med andra på fler sätt än de ”ofarliga”. Jag vill in i de sexuella vibbarna och njuta helt enkelt. Och här kommer nästa ”problem” och det är att jag är mest intresserad av tjejer och kvinnor just nu och det stämmer dåligt med min åsikt att kön är irrelevant. Men om jag nu bortser från det, vilket jag valt att göra just nu, så vill jag alltså hångla upp brudar. Gärna nu genast, men jag vet inte hur jag ska gå tillväga.

Så jag har alltså läst på om flirtande och pratat om det med vänner en hel del de senaste veckorna. Jag vill inte manipulera någon till att vilja hångla med mig, men jag vill våga visa när jag har lust och jag vill att det ska märkas. Gissar att det jag behöver är en del mod, mod att bli avvisad och till och med våga riskera att någon bryter kontakten med mig, för det är ju trots allt något som kan hända. Det händer ju att folk bli rädda av attraktion – tyvärr. Det är väl därför som den sortens närhet definieras som ”farlig”. Troligen beror detta på att folk uppfattar attraktion som kravfylld och att det förväntas av dem att matcha.

Så jag vänder lite på det. Om jag vill hångla med någon och visar det och den då backar bort från mig. Då är det inte jag som skrämmt bort den, eller jag som på något sätt fått den att göra så. Det är dens agerande och jag bär inte ansvar för det. Synd, tråkigt och ibland nästan outhärdligt – men inte mitt fel. Det är faktiskt så att jag klarar rätt bra att inte få hångla med någon som jag vill hångla med, men jag vill inte behöva gå omkring och låtsas som att jag inte vill det av rädsla att bli helt bortprioriterad och ta på mig ansvaret för den eventuella bortprioriteringen. Kom igen, säg nej om ni inte vill, det är lugnt!

Sen har vi grejen med att ”den som vill mer” är i underläge… Bull Shit! Den som vill mer, vill något som den andra inte vill. Punkt. Lusten kan handla om att våga öppna sig för den, eller om dagsform, eller om vad den andra varelsen slår an för minnen. När jag själv inte attraheras av någon så är det oklart varför, men troligen samma saker. Av en eller annan anledning så kopplar jag inte personen till sex, eller så upplever jag det att släppa in hen som hotfullt. 

Så, hur gör jag när jag vill flirta på ett sätt som märks? Jag vill inte manipulera någon, det är ointressant. Och det är alltså brudar jag vill hångla upp. Just nu :)

3 kommentarer to “Flirta?”

  1. intressant inlägg. går det ens att närma sig sex utan att flirta? det är klart att det borde. personligen tycker jag nog om att ”flirta” _för _ mycket, jag tycker det är enklast (och faktiskt ofta även charmigast) att vara suggestiv helt enkelt. ser flirtandet som det suggestiva sättet att visa någon att man vill vara närmare, få komma närmare, och det kommunikativa, och det är ofta lättare att ”leka” fram ett dylikt förfarande genom suggestiva lirkanden och propoer och den gemensamma fantasin, än att bara fråga rätt ut. det blir mera av en lek, mer av att vara i nuet, helt enkelt, men ändå allvar. men det är klart att det om man har otur kan finnas pintjockt med genuskonservativ symbolik i flirtandet. det innebär ju i sig en typ av medgivning till att ”ställa sig in” hos den andra, pröva sina uttryck, testa hur den andra tänker lite, vad den tycker om eller fascineras av eller hur man når samma nivå. men jag tycker även att flirta, är även lite att vara modig. men kan se dina tankar klart med, det borde kunna gå tror jag att närma sig sex utan flirt. hm.

  2. Vill bara nämna att det går framåt med flirtandet och hånglandet. Yey! ;)

  3. Var dig själv, var glad, bjud på dig själv med glimten i ögat. Då ska det mycket till om man inte får hångla, ligga eller få sällskap på en skogspromenad.

Kommentera

