Mitt liv, från ett perspektiv:

av elin

Det är inte helt ovanligt att jag möts av oförstående när jag försöker förklara att jag inte är intresserad av att dela in mina relationer i kärleks- respektive vänskapsrelationer. Så nu tänkte jag göra ett nytt försök att beskriva hur mitt liv ser ut på ett sätt som är enkelt att förstå.

För enkelhetens skull kan vi säga att jag är singel utan intentioner att ändra på det. Och jag bor i en tvåa för mig själv. Jag är grunden i mitt eget liv, utgångspunkten. Jag tycker om att:

  • skriva
  • läsa
  • umgås
  • kramas
  • samtala
  • vara vid havet
  • gå i skogen
  • diskutera
  • inreda
  • lyssna på p1
  • dansa
  • tänka
  • vara
  • förändra

Jag försöker ge plats åt allt som jag tycker om. Det är ett strävansmål, en riktning. Jag vill visa lite mer konkret hur jag gör när det kommer till relationer. Tillsammans med andra vill jag:

  • diskutera möjliga sätt att agera för att förändra normer. Med fokus på vidgande av normer när det gäller; kön, relationer och sex, men även ekonomi och möjliga sätt att leva på.
  • realisera planerna för förändring.
  • berätta om och lyssna på andras tankar om relationer både upplevelser och teori.
  • skapa, gärna ackompanjerat av en talbok, eller p1
  • gå promenader om den andra gillar samma tempo som mig.
  • lyssna på berättelser om deras liv och vad dom tänker på
  • äta frukost, om den andra tycker om långsamma frukostar med samtal och reflektion
  • kramas
  • hänga, vara i samma rum utan att direkt umgås, pyssla med sitt
  • umgås i större sociala sammanhang där det fungerar att vara djup och prata om sådant som jag tycker om att prata om, eller ligga på en säng och titta på taket och känna av stämningen, eller kramas.
  • laga mat, om våra matvanor är kompatibla.

Utifrån detta så kan umgänge initieras på två sätt, antingen så kommer jag på vad jag vill göra och funderar på vem/vilka som kan vara kompatibla med mig på den punkten och ringer eller smsar och frågar om vi ska göra det som jag har lust till. Eller så får jag lust att umgås med någon/några och om hen/dom har tid så gör vi  något av det som alla trivs med.

lyckas jag? ;)

2 kommentarer to “Mitt liv, från ett perspektiv:”

  1. Vad underbart konkret och enkelt. Jag blir på gott humör.

Kommentera

