Ilska och vänskap

av elin

Jag åkte en sväng till stan för att se om det hände något under kulturkalaset som jag kunde uppleva, var mest intresserad av att uppleva lite folkmängd, men gick istället runt på kulturkalasfria platser och var arg. Tittade lite i ett skyltfönster i Haga, antikviteter av olika slag. Funderade på om jag kanske ska gå in där någon gång och köpa något grönt. I just den nyansen som jag tänkte på. Gick vidare och blev kontaktad av min vapendragare via g-talk. Just då var jag oändligt tacksam över att g-talk finns på min telefon och vi kom ganska snabbt fram till att jag var välkommen dit på te. Jag vände om, var på väg mot grönsakstorget, och hoppade på en etta vid Haga kyrkan.

Kvällen vändes från gå på stan och vara arg och känna sig missförstådd till att sitta i en soffa hos en vän och prata om relationer på både meta- och micronivå – mest meta. Medan hon vek kläder och flyttade runt saker.

När jag skulle hem gick jag en bit bort till Majorna för att hoppa på en elva där. Kände att ilskan lagt sig, men inte riktigt gett med sig ändå. En liten irritation dröjde sig kvar. Elvan kom och jag satte mig längst fram och tog fram För Lydia och läste hela vägen hem med den kvardröjande irritationen riktad mot mina medpassagerare.

Väl hemma fastnade jag i en g-talkdiskussion om samma ämne som förföljt mig hela dagen. Det blev inte så bra. Jag behöver öva mig på att ta det lite lugnt när jag blir upprörd (tror jag).

Kommentera

