En ovanlig måndag

av elin

Jag missade drop-in-tiden på arbetsförmedlingen igår då blanketten jag skulle lämna in hamnat hos syster på grund av att jag glömt den hos barndomsvännen och en massa trassel. Nu låg den där lappen i en påse hos syster och jag skulle bara förbi och hämta den, men då syster hade sin första dag själv med Loke så erbjöd jag mig att vara med honom medan hon åt sin frukost och sedan hann jag inte innan drop-in-tiden var slut.

Att ta sig iväg med en sexveckorsbebis är inte det mest effektiva man kan ta sig an har jag fått erfara. Planen var att vi skulle gå allesammans samtidigt så att jag kunde utnyttja barnvagnen som packåsna så jag ville ha med en mängd grejer hem till mig. Sedan skulle jag åka till biblioteket i Gamlestaden medan syster och hennes vän Hjalte, som också anslutit sig, skulle till stan med Loke.  När jag väl var hemma igen efter bibliotek och affär så var det bara en dryg timme tills jag skulle iväg och jag kände en viss irritation över att jag inte skulle hinna vara själv en längre stund emellan.

Kvällen tillbringades i Kungälv hos en vän som jag tidigare bott med och som jag nu inte träffat på nästan två år. Vi började prata som om vi sågs igår, men behövde ägna all tid åt att uppdatera varandra på vad som hänt sedan sist, vi avslutade kvällen en halvtimma senare än planerat (så att jag var hemma först strax innan ett)  och bestämde att vi vill ses oftare. På bussen hem satt jag och log och kände mig helt glad över att jag tagit tag i att vi skulle ses.

Inatt sov jag på tok för lite, inte bara för den sena hemkomsten utan också för att jag tycks ha svårt att somna, jag hoppas att regelbundenheten i att ha ett jobb kan hjälpa mig med det där för det börjar bli  ohållbart.

One Trackback to “En ovanlig måndag”

Kommentera

