Kiropraktor, trötthet och diskussionsforum

av elin

Nu har jag bestämt mig för att göra allt jag kan för att få fason på min sömn, igen. Som läget är nu så lägger jag mig runt tolv och ligger sedan vaken tills det ljusnar, ingen ångest, ingenting särskilt – bara frånvaro av sömnighet som resulterar i sömn. Efter ett par timmar tenderar sängen att kännas väldigt obekväm också. I morse, när jag sovit okänt antal för få timmar, hade jag en tid att passa och släpade mig ur sängen för att få i mig frukost och komma iväg. Jag hann. Det var kiropraktor jag skulle till och precis som jag själv anat så var jag stelare denna gång än tidigare och jag hoppas att jag ska kunna börja träna igen snart, för det hjälper.

På hemvägen tog jag sexan, från Hjalmar Brantingsplatsen, och satsade på en sightseeing runt hela stan hem till Kortedala. Eftermiddagen har sedan tillbringats omväxlande vid datorn och i soffan halvslumrande. Inte förrän nu på kvällen har tröttheten börjat släppa och nu sitter jag hos grannen och har precis diskuterat relationer. Det vill säga vi har pratat om hur olika ordet relationer kan användas. Relation utan förled verkar för de flesta syfta på en parrelation och det stör mig eftersom jag använder samma ord mer generellt och tycker att ordet utan förled inte bör kuppas till att betyda något specifikt på det där sättet, det krånglar till kommunikationen.

Under dagen har även tråden på feminetik utvecklat sig på det mest spretiga vis och jag är osäker på om det går att rädda den. Huvudsyftet med tråden var i och för sig att kolla hur terrängen ligger på feminetik och det har jag väl fått ett hum om. Får se om jag kan komma på en mer konkret frågeställning att ta upp.

Etiketter:

Kommentera

