Vad är relevant?

av elin

Nu har jag skrivit lite om vad som händer under dagarna i mindre än en vecka, efter att jag kom fram till att det fanns ett behov av bilder av Något Annat och här kommer ett metainlägg om det hela. Jag är lite tveksam till relevansen i det jag skriver. Hur intressant är det att ta del av vad jag gör på dagarna? En tanke är att välja ut lite mer speciella händelser och beskriva dem mer ingående, problemet med det är dels att det är svårt att skriva allt för personligt då många vet vem jag är och dels att vitsen med att skriva om min vardag var att göra den synlig – och vardagen innehåller inte bara väldigt speciella händelser utan också repetition och tristess. Om jag nu ska skriva om mitt liv så vill jag inte försköna det, eller göra det mer magiskt och speciellt än det är.

Jag vill gärna ha andras reflektioner kring detta.

Lämna en kommentar