Skrivande och insikter

av elin

Igår var jag hemma hela dagen och satsade på sådant som tvätt och skrivande. Det var skönt.

På arbetsförmedlingen idag satt jag nästan och sov medan blanketten jag lämnat in överfördes till deras system, omständligt verkade det. När jag var klar där så åkte jag till stan för att köpa en tvål på Lush som en av mina Malmövänner beställt och fick sedan lust att stanna kvar på stan och ta en kaffe, smsade vapendrageren och frågade om hon ville joina, men fick inget svar. Satte mig på da Matteo och skrev dagbok en bra stund. Omgiven av en väldig massa bebisar och föräldralediga. Det var en bra plats att sitta och skriva på och jag fick en del tänkt. Kanske för mycket? Väl hemma igen var jag mest trött och nedstämd. Kände mig ensam. Tog en promenad i skogen. Funderade på engagemang i relationer.

De senaste veckornas insikt är att poängen med att tala om vad man vill i relationer i första hand är att ta plats med sitt perspektiv – inte att ”få sin vilja igenom”. Fascinerande insikt. Imorgon åker jag till Malmö och det känns mycket bra.

Kommentera

