Flugor och lugnet före avfärd

av elin

Inatt väcktes jag flera gånger av en fluga som irrat sig in i mitt sovrum, den satte sig på mitt öra eller hals och surrade på tok för högt. Eftersom planen var att sova ut inatt så blev jag extra irriterad. Låg klarvaken från ungefär sju och funderade på om jag skulle försöka somna om eller inte, kring åtta gav jag upp. Gick upp, gjorde qi gong, åt frukost, stängde av radion är Ring P1 satte igång. Kände inte för den stämning som det programmet brukar generera, men efter en liten stund satte jag på igen för att jag inte heller trivdes med tystnaden.

Bilden föreställer utsikten jag har bredvid datorn och eftersom jag tillbringar ganska mycket tid vid datorn så ser jag det där ofta. Så det kunde få symbolisera vardagen så som den ser ut nu tänkte jag. Vattna blommorna är nog en bra idé. Lunch innan avfärd mot Malmö.

Igår var en ensam dag och att tillbringa helgen i Malmö bland fina människor känns som bästa medicinen mot det. Jag tar med mig den nya rosa dagboken också.

Etiketter: ,

2 kommentarer to “Flugor och lugnet före avfärd”

  1. Synd att jag var så fullbokad på torsdag. Hoppas du haft riktigt skoj i Malmö nu då :-) och nästa vecka börjar du jobba :-) men jag kommer nog vara vid Linne på tisdag, ska kaaaanske på mamma powerwalk, beroende på hur jag mår. Då kan jag ju ringa och kanske titta förbi dig på jobbet :-)

Kommentera

