Hemma för vård av sjuk vuxen

av elin

Natten till igår så blåste vildvinet som har täckt halva mitt köksfönster ner och det ser nu väldigt kalt ut. Kallt ut. Samma natt hade jag besök från Norrköping, en vän jag inte träffat på två år eller mer. Vi åt lite mat, drack te och pratade och jag tänkte; detta vill jag göra oftare än sisådär vartannat, var tredje år. Det är nog dags att spika upp kalendern (jag har en som Sara Elgeholm gjort som är jättefin) på väggen och där i planera in sällan-folket så att de inte faller undan i onödan.

I allmänhet tycks jag vilja plocka upp ‘borttappade’ vänner, sådan som fallit bort av ingen annan orsak än att rutinerna ändrats, någon har flyttat, kretsar har ändrats och så vidare. Människor jag blir glad av, trygg med.

Idag är jag hemma och tar hand om mig själv eftersom jag vaknade med en fabrik i lungorna. Ångfabrik tror jag. Lyssnar på P1, tar det lugnt, ska åka en sväng till Gamlestadens bibliotek och hämta Hertha som ska läsas till den feministiska bokcirkeln jag är med i där. Dricka vatten, äta honung, vitlök, ingefära och citron?

 

Etiketter: ,

Kommentera

