Dagens vandringar

av elin

Vandringar under dagen. Först en ofrivillig, men glatt emottagen, promenad genom kyrkogården. Morgon, dimma. Förgäves försökte jag fånga det med kameran, mobilens. Efter varje försök så kom jag på att jag vill uppleva det i första hand och inte bevara det. Hur lätt det är att vilja bevara. Nästa vandring genom en skog, naturskog, varning för träd, gå på egen risk. Senare. Höstlöv längs den breda asfalterade vägen. Jag fascineras av en person med mycket rött hår som drar och sliter i grenar som trasslat sig in i ett staket. Roar mig med att fundera på personens ålder. Kan vara 20, eller 55. Tillbaka senare, ätandes ölkorv. Samma röda hår, denna gång håller hon händerna i staketet och lutar sig lite bakåt, skrattar. Fortfarande 20 eller 55.

Kommentera

