Från asocial till fest (och lite opera)

av elin

Jag har gått från asocial vinter till social vår verkar det som. Vintern har varit lugn och harmonisk och ganska ensam. Bra ensamhet. Jag hade precis börjat vänja mig vid att trivas med ensamheten när det plötsligt blev vår och jag fick lust att vistas bland folk, även okända. En annan teori är att jag behövde den där ensamma perioden för att få lust inifrån att träffa folk. Komma bort från höstens fokus som mer handlade om en önskan att andra skulle vilja träffa mig än om vad jag själv egentligen ville. Eller både och samt något tredje, fjärde. Vad vet jag. Nu har jag i alla fall lust att vara social och det känns roligt.

Som del av den sociala lusten så vill jag nu fixa en fest. Dagen började därför med att jag började diskutera mina hang-ups inför festfixande på facebook. Folk som inte går ihop, obekväma stämningar, ansvar, att ta in hur alla mår och få svårt att slappna av. Sådant. Och det gav gensvar ett par vänner kände igen sig och det var väldigt skönt, att bli förstådd i det. Jag tror att jag behövde den förståelsen mer än jag trodde innan.  Och lusten ökade snarare än minskade efter att ha pratat om allt som kan gå fel. Så det blir fest snart.

Musikinlyssnandet fortsätter, lite mer brett nu och inte så genrefokuserat mer än kanske för en kväll, som nu. Nu lyssnar jag på Opera. Teodor Currentzis – Henry Purcell: Dido & Aeneas för tillfället. Nya favoriter är annars First Aid Kit, Opeth och La Roux vilka är sinsemellan olika.

Etiketter: , , ,

Kommentera

