Larp Women Unite och Geek Women Unite

av elin

Jag har insett att de två facebookgrupperna Larp Women Unite och Geek Women Unite ger mig något helt unikt vad det gäller feministisk praktik. De klarar nämligen Bechdeltestet betydligt bättre än de flesta andra feministiska kontexter jag gör mig i. De flesta feministiska kontexter förhåller sig till män så mycket. Det är rimligt, det handlar om strukturella analyser. Och nu är jag oerhört pepp på att göra konkreta saker, med kvinnor (icke-cis-män), istället. Jag har tidigare inte förstått tyngden i separatistiska sammanhang. Hur mycket det kan ge. Nu förstår jag.

Och jag vill leva mitt liv utan att förhålla det till män mer än nödvändigt.

One Comment to “Larp Women Unite och Geek Women Unite”

  1. Feministprojektet ”Veckans FeministPepp” har landat i ditt kommentarsfält! Tillsammans hjälps vi åt att sprida feministiska bloggar genom cyberrymden för tillsammans är vi starka, tillsammans gör vi skillnad!
    Den här veckan är din blogg med bland de peppade! Hurra! Hurra! Läs mer här:

    http://calleism.wordpress.com/2014/09/30/veckans-feministpepp-40/

    och hjälp oss gärna att sprida pepp!

Kommentera

